wtorek, 10 marca 2015

20. „Are you Alice?: Tom 1” – Ai Ninomiya / Ikumi Katagiri

TERAZ CZYTAM 





Tytuł oryginalny: Are you Alice?
Rok wydania: 2014
Wydawnictwo: Waneko
Liczba stron: 193
Okładka: Miękka
Gatunek: Manga
Moja ocena: 10/10










Po odrzuceniu swoich marzeń chłopak przybywa do Krainy Czarów. Posiada imię Alicja, co jest wymogiem w grze "Zabij Białego Królika". W szalonej historii, gdzie zdrowy rozsądek nie ma racji bytu, wszystko jest związane z zasadami gry i rozkazami Królowej Kier, Alicja decyduje się wziąć broń do ręki.


Ponieważ jeśli chodzi o mangi jestem kompletnie nie w temacie, mam zaufaną przyjaciółkę, która od czasu do czasu pomaga mi w wyborze mówiąc, że „to jest warte przeczytania, bo...”. Tak oto trafiła do mnie historia „Are you Alice?”. 

Każdy z nas zna zapewne opowieść o Alicji, która trafiła do Krainy Czarów przez króliczą norę. Jednak czy pomyślelibyście, że prawda może być zupełnie inna? Że domniemana Alicja nadal jest poszukiwana przez wszystkich w tajemniczej krainie. Nadal jest wyczekiwana przez społeczeństwo jak cud, który miałby nie nadejść. Ale Alicja pojawia się. Jednak nie jest to ona, lecz on. Nie wie w jaki sposób trafił do tej niecodziennej krainy, a w dowiedzeniu się prawdy wcale nie pomaga towarzyszący mu Kapelusznik oraz Kot z Cheshire...

Skoro już o Kapeluszniku i spółce mowa, to każda postać w mandze jest interesująca. Kapelusznik jest zrównoważony i lojalny. Oczywiście uwielbia herbatę bez, której nie może żyć oraz jak najlepiej próbuje spełniać wyznaczone mu zadanie – ochraniać Alicje. Kot z Cheshire to zabawna postać, nie licząca się z zasadami królowej. Jak to kot chodzi własnymi drogami. U Królowej Kier nie mamy większego zaskoczenia, zawsze jest przy niej jej odwieczny sługa Walet.

Are you Alice?” pokazuję nam, że Kraina Czarów nie jest wcale taka bajkowa i idealna. Można by rzec, że jest to państwo przechodzące kryzys. Jasne, Królowa jest najważniejsza, a jej zasady są święte, ale biorąc pod uwagę całą otoczkę krainy, nie czułabym się komfortowo mieszkając właśnie tam. Żale krążące wokół królestwa, „Alicja” przetrzymywana w celi – to nie wygląda na szczęśliwe miejsce. To niesamowite, że nawet w tak z pozoru cukierkowej krainie może pojawić się strach, rozpacz i bezsilność.

Podsumowując, opowieść ta jest całkiem interesującą alternatywą dla dalszych losów Krainy Czarów. Tutaj nie potrzeba pisać dużo. Sama historia jest warta poznania. Manga ta jest w zasadzie dla każdego, nie ma tu większych ograniczeń, o ile przyszły czytelnik choć trochę zna opowieść o Alicji z Krainy Czarów. Akcja szybko się rozwija. Kreska jest ciekawa. Czego chcieć więcej?


_____________________________________________________________

Recenzja drugiego tomu "Are you Alice?": TUTAJ!

7 komentarzy:

  1. Mocno zostałam zaintrygowana przez Ciebie tym właśnie tytułem, chociaż nie czytam na co dzień mangi, ale mam zamiar przełamać się i zacząć od anime, a potem postawię na mangę. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że zacznę właśnie od recenzowanej dzisiaj przez Ciebie pozycji.
    Jeżeli chodzi o różne wersje przygód kultowych bajek to ja jestem jak najbardziej za. Do moich ulubionych tego typu produkcji należy Alice Madness Returns. Jest to gra komputerowa, która jest również dostępna na PS3.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już pisałam wcześniej, jeśli chodzi o mangi też dopiero zaczynam. Warto się przełamać, serio. W taki sposób można poznać sporo ciekawych historii :)

      Usuń
  2. Hej bardzo fajna recenzja mam parę pytań:
    1. Gdzie ją mogę kupić z tekstem polskim ? (bo na Ebay'u widziałem ale treść jest po angielsku)
    2. Możliwe że znajdę ją w Empiku ?
    3. Gdzie mogę znaleźć najczęściej mangę do kupienia ?
    pozdrawiam Aleksander
    http://zapachfilmupl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki.
      Generalnie od jakiegoś czasu Empik ma kategorie mangi i komiksy i jest najczęściej obok jakiś czasopism itd., ale prawdę mówiąc jest ich strasznie mało! Jeśli chodzi o serie Are You Alice to w Empiku może gdzieś znajdziesz jeszcze 2 tom, ale teraz głównie jest 3 tom, bo niedawno wyszedł. Empik bierze tylko to co niedawno wyszło, ale nie dają już wcześniejszych części... Trochę idiotyczne, ale cóż. Niestety chcesz kupić początkowe części nawet w miarę znanej mangi zostają tylko festiwale, targi itp. bądź kupowanie przez internet. Nie jestem specem od kupowania mang, ale wiem od innych, że na tej stronce nie ma raczej problemów: https://yatta.pl/
      Mam nadzieję, że pomogłam :)

      Usuń
  3. Jak taka dobra historia, to chętnie przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Z wielką chęcią kupiłabym tę mangę, ale mam już tyle innych tytułów w planach, że ten pewnie będę sobie musiała odpuścić. Pozostaje liczyć na jakąś dobrą promocję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam, poluję już na trzeci tom, ale jak na razie nie będę w Empiku :/
    http://chcecosznaczyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Na wstępie wiedz, że ogromnie cieszy mnie fakt, iż z jakiegoś powodu znalazłeś się właśnie tutaj.

Wykorzystując, więc już tę jakże wspaniałą sytuację: proszę, zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki tym paru słowom czy też zdaniom wiem, że ktoś choć podejmuje się próby przeczytania zamieszczonych tutaj tekstów. Także, tym którzy wyrazili swoją opinię na blogu dziękuję z całego serduszka!

Pozdrawiam cieplutko i życzę miłego czytania :)
~Emi✌