czwartek, 16 lipca 2015

28. "Are you Alice?: Tom 2" - Ai Ninomiya / Ikumi Katagiri








Tytuł oryginalny: Are You Alice?
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: Waneko
Liczba stron: 194
Okładka: Miękka
Gatunek: Manga
Moja ocena: 7/10










Alicja zamiast posłuchać głosu rozsądku i uciekać postanawia stanąć pomiędzy księżną a jej rozszalałym mężem, tylko czy ma jakiekolwiek szanse w tym starciu? Dodatkowo, wszyscy coraz bardziej zdają sobie sprawę z tego, że Alicja bardzo różni się od swoich poprzedniczek...

Czas na kontynuowanie przygód Alicji!

Ciekawe. Sama nie wiem co sądzić o tym tomiku. Naprawdę. Akcja mangi rozgrywa się praktycznie na takim samym poziomie, jednak na szczęście dowiadujemy się w niej paru istotnych rzeczy.  Historia jest niestety ciągle owiana wielką tajemnicą. Nawet jeśli dowiedzieliśmy się w niej kilku szczegółów, to po przeczytaniu naradzają się zupełnie nowe pytania, na które odpowiedź zapewne znajdziemy dużo później.

Ten tom jest trochę… nijaki. Niby akcja się jakoś rozkręca, ale idzie to bardzo mozolnie.  Jest ten niepowtarzalny klimat, który mi podpasował od pierwszego tomu. Jest także humor, bez którego ta manga mogła by być troszkę nużąca. Znowu widzimy mojego ukochanego Kota z Cheshire, który znalazł się nawet na okładce :). Nie zabrakło też Szalonego Kapelusznika, który staję się coraz bardziej tajemniczy. No i jest oczywiście tytułowa Alicja! Jak pamiętamy jest nią o dziwo chłopak próbujący stać się tą „prawdziwą Alicją” co jak widać jest nie lada wyzwaniem. Kraina Czarów nadal przechodzi cięższe chwile, Żale nadal krążą przybierając różne zaskakujące postacie. Niby wszystko jest jak trzeba, ale jednak czegoś brakuję...

Are you Alice?” czytało mi się bardzo dobrze, szybko, przyjemnie, a nawet z raz się uśmiałam. Kreska wydaję się być niezmienna, choć mam wrażenie, że autorzy nie przyłożyli się tak bardzo do tego tomu.

Podsumowując, spróbuje traktować tą część historii o Alicji jako rodzaj przerywnika. Nie jest źle, ale mogło być lepiej. Mam nadzieję, że w trzecim tomie akcja będzie się szybciej rozwijać, może dowiemy się czegoś nowego oraz bardziej zaskakującego?


__________________________________________________________________________

Recenzja pierwszego tomu "Are you Alice?": TUTAJ! 

4 komentarze:

  1. Jejku, jak ja dawno mangi nie czytałam w polskim wydaniu, będzie chyba z rok, ciągle siedzę w internetach i tam szukam jakiś tytułów, ale to raczej nie moja bajka, ostatnio wolę mangi z wydarzeniami historycznymi w tle, z samurajami i walką! :D

    http://leonzabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli szukasz coś z historycznymi wydarzeniami to ciekawa jest seria Axis Powers Hetalia. Jest dużo śmiechu, choć może trochę mniej walki, ale jest ciekawie :D

      Usuń
    2. Oglądałam kilka odcinków anime, nie spodobało mi się jednak, to nie moje klimaty :D

      Usuń

Drogi Czytelniku!

Na wstępie wiedz, że ogromnie cieszy mnie fakt, iż z jakiegoś powodu znalazłeś się właśnie tutaj.

Wykorzystując, więc już tę jakże wspaniałą sytuację: proszę, zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki tym paru słowom czy też zdaniom wiem, że ktoś choć podejmuje się próby przeczytania zamieszczonych tutaj tekstów. Także, tym którzy wyrazili swoją opinię na blogu dziękuję z całego serduszka!

Pozdrawiam cieplutko i życzę miłego czytania :)
~Emi✌