czwartek, 18 lutego 2016

LIEBSTER BLOG AWARD

http://2.bp.blogspot.com/-dLzIrkF5Nnk/VcDy1JX-lYI/AAAAAAAADic/MHmr1hDrHSE/s1600/Liebster_Award.png 

 Dziękuję bardzo dziewczyną z Rożen książek za nominację!

Czas na odpowiedzi ;)


1. Ulubiona pora dnia na czytanie?

Jestem nocnym markiem. Uwielbiam noc, ponieważ to jedyny czas kiedy to w moim domu jest cicho i spokojnie. Kocham moją rodzinkę, ale najczęściej za dnia przewija się u nas cała masa ludzi, jest głośno, tworzą się rozmowy, w których także chcę uczestniczyć i czytanie przez to idzie w odstawkę.
 
 2. Jaki jest Twój stosunek do okrucieństwa i brutalności w książkach?

Generalnie lubię czytać horrory, kryminały, thrillery i inne, a w nich akurat nie brak okrucieństwa. Od pewnego momentu jestem już na to trochę obojętna, ponieważ wydaję mi się, że jak dużo się czyta takich rzeczy to przyzwyczajasz się do tych schematycznych opisów. Choć nie twierdze, że obecnie nic mnie nie rusza, bo jest nadal takich książek wiele.

 3. W jakim bohaterze książkowym zawsze się podkochiwałaś?

A żeby to w jednym :D Mogłabym dać wam całą listę, a i tak będzie niekompletna. No wiem, trochę jestem kochliwa, ale cóż zrobić.. W takim "Endgame" np. Jago ♥ i jego "Si." Nic dodać, nic ująć. Albo seria "Więźnia labiryntu" gdzie mam dwóch ulubieńców czyli (nie trudno zgadnąć) Minho i Newt *.* Oni są tacy wspaniali!

4. Pilipiuk czy Sapkowski ? :)

 Z ogromnym sentymentem skłonie się ku Sapkowskiemu :)

5. Jakiego bohatera miałaś ochotę szybko uśmiercić?

W takich kategoriach też trochę by się postaci znalazło. Powrócę do Kinga, w "To" czytając kolejne opisy makabrycznych morderstw za każdym razem kogo ja mogłam chcieć uśmiercić? Oczywiście tytułowe To, To które jest wszędzie i teoretycznie nie da się go powstrzymać.. Brr, do dziś nie lubię klownów przez postać Pennywise'a. No cóż, np. w trylogii "Igrzysk śmierci" miałam ochotę zabić każdego kto uważał Głodowe Igrzyska za coś pozytywnie zapierającego dech, czyli wszystkich mieszkańców Kapitolu łącznie z prezydentem Snow, choć nie tylko on był zagrożeniem.

6. Czy wolałabyś/wolałbyś czytać jedną książkę przez całe życie, ale ulubioną, czy cały czas czytać odmienne książki, które jednak nigdy Ci się nie spodobają?

Jeju.. Jeśli naprawdę miałabym czytać sam chłam przez całe życie to już bym chyba wolała tą jedną jedyną ;) Zresztą to trudniejszy wybór, ponieważ trzeba by było wybrać jeszcze tego ulubieńca nad ulubieńcami. Trudne zadanie.

7. Jakiego typu książek nie cierpisz? 

Z dobijająco prostym językiem. Wtedy nawet dobry pomysł nie poratuje.

8. Czy przeszkadza Ci skrajny realizm w książkach czy może lubisz to?

Czy ja wiem.. W zasadzie ostatnio bardzo polubiłam czysto realistyczne książki, które potrafią do mnie obecnie trafić lepiej niż jakiekolwiek fantasy. Co nie zmienia faktu, że fantasy jako takie będę nadal czytać :)

9. Czy zwracasz uwagę na czcionkę jak czytasz? W sensie czy nie jest za duża albo za mała?

Wiem, znowu wracam do "To", jednak ta książka mimo obecnego pięknego wydania w twardej oprawie - którą swoją drogą pragnę, ale mam już inne wydanie, z którym wiąże mnie zbyt wiele - czcionkę nadal ma malutką i czyta się przez to niewyobrażalnie wolno (no dobra, przynajmniej na samym początku, trzeba się wgryźć w historię). "To" powinno być rozłożone na dwa tomy jak kiedyś (choć z tego co mi rodzice mówili były to chyba nawet trzy tomy), byłaby większa czcionka i mniej wkurzenia przy czytaniu. Niestety za to mielibyśmy trochę mniej miejsca na półce.. :(

10. Co sądzisz o pisaniu prozy lirycznym, kwiecistym językiem (patrz, np. Bruno Schulz) 

Takie dzieła są piękne, jednak często przez swoją barwność trudniejsze w odbiorze. Czasem aż za dużo tych określeń i można się pogubić, ale zdecydowanie wolę "kwiecisty" język od tego najpospolitszego, któremu często doskwiera brak słów.


 A teraz moje pytania:

1. Czy jest taka książka, która była powodem, dla którego zaczęłaś/zacząłeś więcej czytać?
2. Czy lubisz czytać wiersze?
3. Gdzie czytasz najczęściej oraz najchętniej?
4. Czy płaczesz czasem podczas czytania?
5. Twoja obecna najukochańsza para książkowa to?
6. Książka, która myślałaś/myślałeś, że cię nie zachwyci, po czym bardzo pozytywnie cię zaskoczyła i może nawet stała się twoim ulubieńcem?
7. Książka, którą możesz polecić każdemu?
8. Najbardziej znienawidzony bohater książkowy?
9. Lubisz czytać klasyki?
10. Czy jest taka książka, którą wymazałabyś/wymazałbyś z pamięci?    


Nominowane blogi:

Krucze Gniazdo 
Wymarzona Książka
Mozaika Literacka
Books by Geek Girl
Cmentarz Zapomnianych Książek


Jeszcze raz dzięki za małą burzę mózgów (wymyślanie pytań i odpowiedzi wcale nie jest takie proste!) :) No i co.. zapraszam do dalszej zabawy.
  
 

https://media.giphy.com/media/s4Q3geM5T1XCo/giphy.gif
A na koniec macie uroczego Pennywise'a :D

2 komentarze:

Drogi Czytelniku!

Na wstępie wiedz, że ogromnie cieszy mnie fakt, iż z jakiegoś powodu znalazłeś się właśnie tutaj.

Wykorzystując, więc już tę jakże wspaniałą sytuację: proszę, zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki tym paru słowom czy też zdaniom wiem, że ktoś choć podejmuje się próby przeczytania zamieszczonych tutaj tekstów. Także, tym którzy wyrazili swoją opinię na blogu dziękuję z całego serduszka!

Pozdrawiam cieplutko i życzę miłego czytania :)
~Emi✌