środa, 13 lipca 2016

LIEBSTER BLOG AWARD #2





Dziękuję bardzo Madzi z Sen jest dobry, ale książki są lepsze za nominację :*

A teraz czas na odpowiedzi!


1.  Co Cie skłoniło do założenia bloga? 

To raczej nic oryginalnego, ale chciałam dzielić się swoimi przemyśleniami, których miałam zawsze sporo po zakończonej lekturze, obejrzanym filmie, przesłuchanej piosence. Jeśli coś naprawdę zrobiło na mnie wrażenie chciałam - i chce nadal! - opowiadać o tym wszędzie gdzie się tylko da oraz tym samym dotrzeć do większego grona. Ale jak wiadomo nie wszyscy nasi znajomi oraz rodzina mają akurat ochotę nas wysłuchiwać, także teraz męczę was.. prawda, że się cieszycie? :D 

2. Możesz zmienić jedną rzecz na świecie. Co to jest? 

Wyeliminowanie czynnika powodującego ciągłe rozprzestrzenianie się głupoty na świecie. 

3. Piosenka, która zawsze chodzi Ci po głowie? 

Wczoraj przez cały dzień nuciłam sobie Hole "Doll Parts", ale takich wędrujących brzmień jest z reguły o wiele więcej, np. ostatnio słucham sporo Alice in Chains, więc to raczej nic dziwnego, że głos Layne'a towarzyszy mi prawie zawsze (chociażby "Rotten Apple", ach). 

+ Mam taki jeden zeszyt, w którym zapisuje tytuły piosenek jakie akurat chodzą mi po głowie i muszę powiedzieć, że jest już całkiem nieźle zapełniony  

4. Możesz wybrać życie w jednym z uniwersum z filmu/książki. Gdzie się przenosisz? 

Nie chcę tutaj przywoływać znanego i lubianego "Harry'ego Pottera" oraz Hogwartu, bo to trochę zbyt oczywista odpowiedź, więc wybieram Kingowe wyobrażenie stanu Maine. Wiem, to równa się samobójstwu, ale ja naprawdę chciałabym odwiedzić Derry z "To" jak i inne miasteczka wykreowane przez Stephena. Trudno, najwyżej uznacie, że jestem masochistką :D 

5. Ulubiony cytat? 

"Czasem człowiek sądzi, że ujrzał już dno studni ludzkiej głupoty, ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się, że ta studnia nie ma jednak dna." - dość ponury, ale czego innego można się spodziewać po Mistrzu? 

6. Książka z dzieciństwa? 

Kiedy myślę o wczesnych latach szkolnych automatycznie przychodzi mi na myśl moja ulubiona lektura z tamtego czasu, a mianowicie "Tajemniczy ogród" autorstwa Frances Hodgson Burnett. Od kiedy zapoznałam się z tą historią po raz pierwszy zapragnęłam odnaleźć tak samo zapierający dech ogród w rzeczywistości, do którego mogłabym zaglądać i zaczerpnąć od czasu do czasu trochę energii. Niestety jak na razie nadal szukam :) 

7. Gdzie widzisz siebie za dziesięć lat? 

Będę wtedy kobietą koło trzydziestki, która mam nadzieję będzie, choć trochę spełniać się w swoim zawodzie, najczęściej uśmiechnięta i zadowolona z życia. A czy zostanie ona tu gdzie jest teraz? Pewnie wszystko do tego czasu ogromnie ewoluuje, nie wiadomo gdzie mnie ostatecznie wywieje. Jedyne co mogę rzec to, że jest to naprawdę niepewny grunt, a co będzie to będzie. 

8. Skąd czerpiesz pomysły na posty? 

Z emocji jakie się we mnie wyzwalają, czy to pozytywne czy też negatywne związane z omawianym tematem. Czasem jedynie kiedy nie jestem pewna jak ująć coś w słowa obejrzę kontrolnie chociażby recenzje Anitki z Book Reviews, ona zawsze dodaje mi ogrom natchnienia! 

9. Czym najchętniej zajmujesz się w czasie wolnym? 

Czerpaniem radości ze wszystkiego co się wokół mnie dzieje :) 

Kocham spacerować kiedy już czuć ten przyjemny letni wiaterek - jestem troszkę dzieckiem lasu, zawsze z przyjaciółką musimy robić obchód po okolicznych polach i lasach, mam nadzieję, że nie brzmi to nazbyt dziwnie - ostatnio polubiłam także chodzenie na maratony filmowe, do kina jak i organizowanie ich samodzielnie (najczęściej u mnie, bo oczywiście wszyscy tylko do mnie by się pchali..). Oczywiście czytanie książek także się tutaj znajdzie, szukanie coraz to nowych inspirujących zespołów jak i słuchanie ulubionych wykonawców. 

10. Masz możliwość porozmawiania z jedną osobą z książki. Kto to jest i dlaczego? 

To pytanie mnie zniszczyło, nie mam pojęcia kogo wybrać!
 No dobra, spróbuje, ale nawet jeśli uda mnie się kogokolwiek wybrać to uwierzcie, że jest jeszcze wiele innych opcji.

No, więc... Liam Stewart z trylogii "Mrocznych umysłów" autorstwa Alexandry Bracken. Jest to jedna z ważniejszych postaci w tej historii. Wysoki blondyn o podobno pięknych niebieskich oczach, które nie dadzą nam ukryć, choć najmniejszego kłamstwa. A czemuż to Lee? Generalnie chciałabym móc go pocieszyć za to wszystko co się z nim stało, z Ruby, z Colem (jego bratem). Poza tym czy ja muszę się jakoś tłumaczyć? Toż to jest jeden z moich książkowych mężulków, więc chyba wszystko jest jasne :D 

11. Jakich cech charakteru nie lubisz u innych ludzi? 

Wścibstwa, okrutności, nachalności, wrodzonego chamstwa oraz pozerstwa. Ach no i oczywiście nieszczerości wobec mnie i innych.


Teraz powinien być czas na nominację oraz moje pytania, ale najwyraźniej moja kreatywność dzisiaj jakoś uleciała... Nie miejcie mi tego za złe, o ile nastąpi następny raz z LBA postaram się bardziej ;)
Jak na razie żegnam się z wami drodzy książkoholicy!
Do zobaczenia niebawem :*



20 komentarzy:

  1. "Piekło jest puste, wszystkie diabły są tu" Mój ulubiony cytat <3
    Pozdrawiam
    Nowy rozdział

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, Szekspir prawda? ^ ^
      Też lubię ten cytat.

      Usuń
  2. Ja zapewne wybrałabym Hogwart, nieważne jak oczywistą jest odpowiedzią, to po prostu zbyt wspaniałe miejsce, żeby z niego zrezygnować. Ewentualnie Obóz Półbogów z serii o Percy'm Jacksonie, bo częściowo dojrzewałam także razem z herosami :)
    A mój ulubiony cytat to ten od Alberta Einsteina "Życie można przeżyć na dwa sposoby. Albo tak jakby nic nie było cudem, albo tak jakby cudem było wszystko"

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślałam o Percym, ale to by było trochę nie fair biorąc pod uwagę fakt, że nigdy nie dokończyłam tej serii, ups.. Ale nadrobię, serio. Wy mnie chyba naprawdę kiedyś za to zabijecie, eh muszę uważać :D
      Piękny cytat :)

      Usuń
  3. Cytat Stephena Kinga. <3
    Szczerze uważam, że Derry to całkiem dobry wybór :D

    Pozdrawiam
    https://pierwsza-strona.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakby mogło go tu zabraknąć? :D
      Ach, Derry..

      Usuń
  4. Uwielbiam Liama, chociaż szczerze mówiąc wolę Cole'a :) Mi też Anita dodaje zawsze niesamowitej energii, jest niesamowitym typem człowieka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiesz Liama ubóstwiam na równi z Colem (po przeczytaniu całej trylogii), ale przyjaciółka mi już go zabrała twierdząc, że Cole jest jej mężulkiem i ja mam sobie brać biedactwo Liama. No cóż, więc chyba nie mam wyjścia, a Liam jest naprawdę słodki, więc czemu by nie? :D Choć Cole też jest niesamowity </3, chciałabym z nim tak w sumie też zamienić słowo, miał ciekawe rozmowy z Ruby.
      Tak Anita rozpiernicza system.. i to totalnie, hah ^ ^

      Usuń
    2. A i jeszcze nawiasem mówiąc, nominowałam cię do Poczuj Lato Book Tag o tutaj

      Usuń
    3. Ooo dziękuję!
      Jak tylko wrócę będzie moc nowych materiałów na blogu 😉

      Usuń
  5. "Tajemniczy Ogród" będę niebawem czytać (dopiero!) :P świetne odpowiedzi. Można było się dużo o Tobie dowiedzieć :) Pozdrawiam, http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo to koniecznie przeczytaj, cieplutka książka, naprawd3 warto się zapoznać z tą historią 😊

      Usuń
  6. "Liebster Blog Award" jest świetną akcją!
    Tyle można dowiedzieć się o blogerach *-*
    Pozdrawiam
    http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Również uwielbiam spacerować :D Często oglądam filmiki Anity, są naprawdę bardzo pozytywne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mnie zastanawiało dlaczego większość facetów nie ogarnia fenomenu spacerów. Przecież to taka odprężająca czynność :D
      Anita Królową Booktube'a! ❤

      Usuń
  8. A ja wręcz przeciwnie! "Tajemniczy ogród" odkąd pamiętam nie kojarzy mi się dobrze. Na lekcji polskiego, kiedy pani pytała, komu spodobała się ta powieść, ja jedyny nie podniosłem ręki... Nie wiem skąd bierze się ta niechęć. :) Widzę, że lubisz Kinga. A próbowałaś może coś z prozy Mastertona? To też jest mistrz grozy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się lubić wszystkiego 😏
      Bardzo cenię sobie twórczość Kinga. Jest niesamowity w tym specyficznym tworzeniu własnego świata, dokładność ponad wszystko, za to go kocham! (m.in.)
      Masterton jeszcze przede mną. Weź mi nawet nie przypominaj, bo mi wstyd.. 😳 Obiecuje, że w tym roku coś przeczytam autorstwa tegoż pana. Może masz coś do polecenia? ;)

      Usuń
  9. NIe przepadam za "Tajemniczym ogrodem", jeśli miałabym być szczera, ale cóż, bywa i tak. Zapraszam do mnie, rozpoczął się Konkursowy Sierpień, więc może i Tobie uda się coś wygrać? https://onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, ja też nie lubię wszystkich książek świata 😉
      A na bloga chętnie zajrzę ☺

      Usuń

Drogi Czytelniku!

Na wstępie wiedz, że ogromnie cieszy mnie fakt, iż z jakiegoś powodu znalazłeś się właśnie tutaj.

Wykorzystując, więc już tę jakże wspaniałą sytuację: proszę, zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Dzięki tym paru słowom czy też zdaniom wiem, że ktoś choć podejmuje się próby przeczytania zamieszczonych tutaj tekstów. Także, tym którzy wyrazili swoją opinię na blogu dziękuję z całego serduszka!

Pozdrawiam cieplutko i życzę miłego czytania :)
~Emi✌